Dlaczego zażywanie kwasu foliowego w ciąży jest takie ważne?

Kwas foliowy, czyli witamina B9 jest jedną z najważniejszych witamin dla przyszłych mam. Obniża ona bowiem ryzyko, wystąpienia wad rozwojowych płodu. Kwas foliowy odgrywa bardzo istotną rolę, w kształtowaniu się układu nerwowego dziecka od najwcześniejszych etapów ciąży. Bardzo często w naszej diecie występują niedobory tej ważnej witaminy. Szczególnie narażone na niedobór kwasu foliowego są panie, które przez dłuższy czas stosowały antykoncepcję hormonalną. W znacznym stopniu narażone są na jej niedobór również osoby żyjące w stresie, jedzące w pośpiechu, niedosypiające i ciągle przemęczone. Dlatego już nawet na 3 do 6 miesięcy przed planowanym zajściem w ciążę zaleca się suplementację kwasem foliowym. W ciąży preparaty z witaminą B9 należy zażywać minimum do 12 tygodnia, a jeśli lekarz stwierdzi, że to konieczne to nawet do samego porodu. Warto też wprowadzić do codziennej diety więcej produktów naturalnie zawierających kwas foliowy. Znajdziemy go w warzywach i owocach takich jak: brokuły, pomarańcze, szpinak, sałata, brukselka czy fasola. Występuje on także w drożdżach, wątróbce i orzechach.
Warto zadbać o odpowiednią dietę i stosować zaleconą przez lekarza suplementację kwasem foliowym dla zdrowia naszego i naszego nienarodzonego jeszcze dziecka.